اباعبدالله الحسین ع - 10


اباعبدالله الحسین (ع)


10-اَصبَحتُ وَلِیَ رَبّ ُُفَوفی وَالنّارُاَمامی وَالمَوتُ یَطلُبُنی وَالحِسابُ

مُحدقُُ بی , وَاَنَامُرتَهِنُُ بِعَمَلی , لااَجِدُمااُحِبُّ وَلااَدفَعُ مااَکرَهُ ,

وَالامورُبِیدِغَیری فَاِن شاءَ عَذّبَنی وَاِن شاءَعَنّی فَاَیُّ فََقَیرِِ
اَفقَرَمِنّی ؟

چنانم که خداوند دربالای من قراردارد وآتش درپیش روی من است

,مرگ مرامی جویدوروزشمارچشم به من دوخته است , من
درگرو اعمال خود هستم . آنچه رادوست دارم نمی یابم وآنچه

رادوست ندارم ازخوددور نمی توانم کرد, کارها بدست کسی

غیرازمن است , اگر بخواهد مراشکنجه می دهد واگربخواهد

مرامی بخشد, کدام بی چیزی ازمن ناتوان تراست ؟.

God is above me and fire in front of me, death is in search

of me and the day of reckoning facing me.I am indebted

to my deeds . I can not find that which is after my heart,

nor ward off that which I dislike, all is in the hands of one

other than myself. He so wills . This being so , is there

any other man weaker than me
?


برهرچه که می کنم خدارانظراست
آتش درپیش ومرگ درپشت سراست

کارم دردست کارداری دگراست

ازمن چه کسی ضعیف وبیچاره تراست 


ترجمه شعری وانگلیسی

ابوالقاسم حالت

گردآوری: م.الف زائر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد