نامه ای ازیک بانوی مسیحی به نویسنده وبلاگ.


To:
asabetr@yahoo.com
Dear Beloved Son.

It is by the grace of God that I received Christ, knowing the truth and the truth has set me free. Having known the truth, I had no choice than to do what is lawful and right in the sight of God for eternal life and in the sight of man for witness of Gods mercy and glory upon my life.

I am . Evelyn Daniels.I am married to Engr. Daniels Boswell who worked with Chevron/Texaco in London for twenty years before he died in the year 2006.We were married for twenty-seven years without a child. He was held hostage and slain to death by protesting youths of the region.

Before his death we were both born again Christians. Since his death I decided not to re-marry.
When my late husband was alive he deposited $10.5million usd with Barclays Bank of London. Presently, this money is still with the Bank and the management just wrote me as the beneficiary to come forward to receive the money or rather issue a letter of authorization to somebody to receive it on my behalf if I cannot come over.Presently, I'm with my laptop in a hospital where I have been undergoing treatment for cancer of the lungs you knows how painful it is, i have suffered a lot.

I have since lost my ability to talk and hear well and my doctors have told me that I have only a few months to live. It is my last wish to see that this money is invested and at the end of every year distributed among charity organization,orphanage home. I want a person that is God fearing that will use this money to fund orphanages and widows propagating good things, that is why my God directed me to you my dear. The Bible made us to understand that blessed is the hand that giver t. I took this decision because I know that there are allot of poor people suffering from different kind of disease and nobody to come to their aid. With God all things are possible dear.

I also took this decision because I don't have any child that will inherit this money and I don't want my husbands Hard-earned money to be misused. I am not afraid of Death hence I know where I am Going. I know that I Am going to be in the bosom of the Lord. Exodus 14 VS 14Says that the Lord will fight my course and I shall Hold my peace If you know truthfully that you can do exactly what i wish to use this money to do, i want you to use this fund for the good service as humanity i know with the love you have for God Almighty you can do that my son.

If you can honestly, do this that I request, I will be glad to hand you over the said $10.5million usd
I hope to hear from you.
Remain Blessed.
Mrs Rose williams




نظرات 3 + ارسال نظر
amir دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:12 http://www.sabetq1.blogfa.com

Flag this message
CONTACT THE TRANSFERING BANK NOW!!!
Monday, November 19, 2012 11:26 AM
From:
"MRS ROSE WILLIAMS WILLIAMS" <mrs.rosewilliams2007@live.com>
Add sender to Contacts
To:
sabetq@gmail.com
Dear Beloved Son Mohammadreza,
I apologize for late reply i was very very sick i don't have any zeal to check my mail please forgive me for that Okay.First of all I must thank you for your urgent response towards the
mail I sent to you, I selected you because i believe you are the appointed one because it was after my prayers that i sent you this mail please my dear bring out time to do help because i don't know why i selected you, may be is God’s will, do you know that God make a way Where there is no way for his children. I would want you to know that i am believer in Christ Jesus and has been my intention over the years although Death could not allow my loving husband to fulfill his promises to God Almighty. Which is why i
am doing this no matter my health Conditions.

Beloved son Mohammadreza i believed that you can do as i said because you are good person. My name is Mrs.Rose Williams, i will not wait to direct you to the BARCLAYS BANK OF LONDON where my late husband deposited the fund before his death. Notice: what you have to do is to contact my late husband BANK and tell them to release the fund to you for the good investment.

THE BANK CONTACT DETAILS BELOW.
CUSTOMER-SERVICE FRIENDLY
DIRECTOR. CLIFFORD PATRICIA
BARCLAYS BANK OF LONDON
93 Lewisham High St London SE13 6BB, United Kingdom
E-MAILS Address below:
Bank E-mail address(foreign_operation_barcl.bank_london@accountant.com)(foreignoperationbarclaysbank@gmail.com)
Bank Manager Name: Dr. Raymond MarkWell.
If you contact the BARCLAYS BANK OF LONDON, tell them that
I.Mrs. Rose Williams want the fund to be release for you as my next
of kin. You knows that am in hospital right now you have to understand
that my health condition can't allow me to do all these things that is
why i choose you my beloved son to help me.

Please my dear beloved son Mohammadreza i want you to make sure that you
will use this money for the work of Lord and for poor people in your
city, i do read news from Iran many people are suffering there,
that is why i decided to hand you over this fund so that you can help
people there,i want you to do this because i know you with your
intelligence and your position you can handle this well.

God bless you and thanks allots for your caring my dear beloved son Mohammadreza,
Update me if the BANK replies you
Mrs. Rose Williams.

amir سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:02 http://www.sabetq1.blogfa.com


دانیال پیامبر(ع):
پس از مرگ سلیمان پیامبر(ع) جانشین ایشان آصف بن برخیا(ع) بود و شیعه او جواب احکام دینى را از ایشان می گرفتند و او نیز مدتى از انظار انسان ها دور شد و سپس بازگشت تا آنگاه که خداوند خواست او را برای همیشه از نظرها پنهان کند ، مردم از او پرسیدند : بار دیگر کى می توانند او را ببینند و محل ملاقات کجاست؟ گفت: نزد صراط ، پس از آن از نظرها غائب شد و بلاها و مصیبت های فراوانى بر قوم بنى اسرائیل نازل گشت تا اینکه خداوند چهار نفر از اهل بیت یهوذا را برگزید و دانیال از آنها بود و از فرزندان هارون نیز عزیر را برگزید و آنها کودکانى بیش نبودند و بنى اسرائیل به شدت در سختى بودند ، پس از آن نیز دانیال پیامبر توسط بخت النصر که لعنت خدا بر او باد دستگیر شد و به مدت نود سال به زندان افکنده شد و پس از آنکه بخت النصر فهمید که او همان پیامبر موعود یهود است او را در چاهی افکند که در آن شیری گرسنه را نگهداری می کردند ، تا او را بخورد ولى شیر این کار را نکرد پس از آن بخت النصر دستور داد که برایش غذا نبرند تا ازگرسنگی بمیرد ولى خداوند همیشه توسط یکی از پیامبرانش برایش غذا می برد و او روز را روزه می گرفت و شب ها با آن غذا افطار می کرد. و سختى های بسیاری بر قوم بنى اسرائیل رفت و بسیاری از آنان بخاطر طولانى شدن مدت انتظار در دین شک کردند ، و شبى بخت النصر در خواب دید که تمامی فرشتگان از آسمان بر زمین آمدند و وارد آن چاهی که دانیال در آن بود شدند و به او سلام کردند و مژده فرج را دادند ، بیدار شد و به آنجا رفت و دستور آزادی دانیال را داد و از او بخاطر این کار معذرت خواست و امور مملکت و قضا را بدست او سپرد ، پس از خروجش مردم و شیعه او به دورش حلقه زدند در حالیکه به ظهور او یقین داشتند فقط تعداد اندکى از مرم بر راهش باقى ماندند و او مدت زیادی در میان آنان نماند تا اینکه فوت کرد و پس از او امور کارها به عزیر واگذار شد. (الزام الناصب: ج ١ , ص ٢)

عیسی(علیه السلام):
بلایا بر قوم بنى اسرائیل شدت می یافت تا اینکه یحیى بن زکریا(ع) متولد شد و به سن نه سالگی رسید و پس از آن در مجلسى خطبه ای را بیان کرد که ابتدا به مدح و ثنای خداوند پرداخت و سپس روزهای خدا را براى آنها یادآور شد و پس از آن به آنها گفت که بلاهای صالحین بخاطر گناهان امت بوده و عاقبت از آن متقین است ، و آنها را به ظهور مسیح پس از بیست و اندی سال وعده داد و آن هنگامی که مسیح متولد شد، خداوند امر ولادت او را مخفی نگه داشتند و او را از نظرها پنهان کرد ، چرا که مریم آن هنگام که آبستن بود، خود را مخفی کرد و در جایى عزلت پیشه گرفت ، بعد از آن زکریا و خاله مریم آمدند که امر مسیح را بازگو کنند که دیدند مردم به سمت مریم هجوم بردند و او را با فرزندش دیدند و مریم گفت: (یا لیتنی مت قبل هذا و کنت نسیا منسیا)(ای کاش من قبل از این مرده بودم یا فراموش می شدم)
و خداوند زبان او را به عذرش و اظهار حجتش باز نمود و پس از ظهور او بلاهای بسیاری بر بنى اسرائیل فرود آمد و آنها ظلم بیشتری را از طواغیت و ستمکاران روزگار دیدند تا اینکه آنچه که خداوند در مورد مسیح به آنها گفته بود همگی به حقیقت پیوست. (الزام الناصب: ج ١ ص ٢٥٦ , اکمال الدین: ص ١)
و این علمای بی عمل! بزرگترین دشمن عیسى(ع) علمای بنى اسرائیل بودند که از مسیر اصلى تعلیمات موسى(ع) منحرف شده و بوسیله اموال فقراء و بیچارگان یک زندگی مرفهی را برای خود دست و پا کرده بودند و این علمای بی عمل و در رأس آنها مرجعیت دینى قوم بنى اسرائیل (حنانیا) به شدت بر علیه عیسى(ع) برخاستند در حالى که می دانستند او همان پیامبر موعود است و در این راه بسیاری از بنى اسرائیل را با خود همراه کرده بودند و در این هنگام بزرگترین کار عیسى(ع) رسوا نمودن این گروه گمراه و کشف حقیقت آنان برای مردم بود.
عیسى(ع) با کلماتى زندگى مرفه علماء را به زیر سؤال برده و می فرمودند ( خادم من دستان و جنبنده من پاهایم هستند و فرش من زمین و بالشت من سنگ است و در زمستان خودم را با شروق آفتاب بر زمین گرم می کنم و در شب نور و چراغ من ماه است و با گرسنگی به سرمی کنم و شعار و و لباسم از پشم زبر است و میوه و سبزی ام آنچه در زمین برای وحوش و حیوانات می روید و صبح را به شب و شب را به صبح می رسانم در حالیکه هیچ چیزی ندارم ولى با این حال بر روى زمین هیچکس از من ثروتمند تر نیست)(إرشاد القلوب مؤلف دیلمی , قصص الانبیاء مؤلف جزائری)
و همین طور در نکوهش علماء بنى اسرائیل می فرمود: ( آنها را ترک کنید که خود آنها کور و عده ای کور دیگر را رهبری می کنند و اگر کوری، عصاکش کور دیگر را هدایت کند، هر دو با هم در چاه می افتند).
و همین طور می فرماید: معلمان شریعت و فریسیون (طائفه ای از یهود) بر کرسى موسى(ع) تکیه زدند پس به آنچه می گویند گوش فرا دهید و به آن عمل کنید ولى همانند اعمال آنها را انجام ندهید چون به هر آنچه را می گویند عمل نمی کنند ...وای بر شما ای معلمان شریعت درهای ملکوت را بر انسانها می بندید و نه خود وارد می شوید و نمی گذارید که دیگران داخل شوند ، وای بر شما ای معلمان شریعت و فریسیون که شما از خانه بیوه زنان می دزدید و می خورید در حالیکه به نماز طولانى و عبادت تظاهر می کنید، ای رهبران کور دل بدانید که خداوند شدید ترین عذاب ها را برای شما در نظر میگیرد.
و در نتیجه علماء وشاگردان و پیروان آنها و اکثریت مردم و طاغوت زمان بیلاطس در انتظار ظهورعیسى(ع) شکست خوردند .

پیامبر خدا محمّد مصطفی صلى الله علیه و آله و سلم

همه پیامبران و فرستادگان به رسالت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بشارت داده بودند خداوند میفرماید:
(یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالْأِنْجِیل) (اعراف: ١)
(ایشان و نشانه هایش را در تورات و انجیل می یابند)
خداوند می فرماید: (محمّد رَسُولُ الَّلهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ الَّلهِ وَرِضْوَاناً سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْأِنْجِیلِ) (فتح : ٢ )
(محمّد پیامبر خدا و کسانى که با ایشان بودند بر کفار سختگیر وبین خودشان مهربان هستند آنها رادرحال رکوع وسجود می بینى و به دنبال فضل ونعمت خداوندی و بهشت اویند آثار سجود بر پیشانى آنها نقش بسته و این نشانه هایى است که در تورات و انجیل نیز آن را می یابى)
یهود و مسیح منتظر پیامبر خدا(ص) بودند و ایشان را همانگونه که فرزندان خود را می شناختند، از ایشان (ص) شناخت کامل داشتند و خداوند می فرمود :
(وَلَمَّا جَاءَهُمْ کِتَابٌ مِنْ عِندِ الَّلهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ وَکَانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْ نَةُ الَّلهِ عَلَى الْکَافِرِینَ) (بقره: ٨)
(و چون کتاب آسمانى قرآن از نزد خدا براى هدایت آنها آمد با وجودى که کتاب تورات ایشان را تصدیق مى کرد و با آنکه خود آنها پیش از بعثت انتظار فتح و غلبه به واسطه ظهور پیغمبر خاتم بر کافران داشتند آنگاه که آمد و با مشخصات شناختند که همان پیغمبر موعود است بازکافر شدند و به نعمت وجود ایشان ناسپاسى کردند که خشم خدا بر گروه کافران باد)
ودر جای دیگر می فرمایند:
(یَعْرِفُونَهُ کَماَ یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ) (بقره: ١)
(آن گونه که فرزندانشان را می شناسند او را میشناختند)
امام حسن عسکری(ع)می فرماید: خداوند یهود را سرزنش کرده و فرمودند: «و لما جاءهم » منظور هنگامی که برای یهود و برادران آنها آمد و«کتاب» از نزد پروردگار، قرآن و«تصدیق کننده» آن کتاب، لما معهم یعنى تورات آمد که در آن آمده است که محمّد امی (ص) از فرزندان اسماعیل مؤید بهترین خلق خداوند است و بعد از ایشان على جانشین و خلیفه خداوند است «و کانوا» (یعنى این یهود) قبل از ظهور پیامبر(ص)«یستفتحون» یعنى از خدا می خواستند که فتح و پیروزی شان را نزدیک گرداند «على الذین کفروا» بر دشمنانشان و مخالفانشان و خداوند ایشان را یاری می داد و پیروز می کرد خداوند فرمود: «فلما جاءهم» وقتى که برای این یهودیها آمد «ما عرفوا» اوصاف پیامبر را شناختند «کفروا به» نبوت او را بخاطر حسادت و دشمنى با ایشان انکار کردند و خداوند فرمود:« و لعنة لله على الکافرین» و لعنت خدا بر کافرین باد( تفسیر البرهان: ص ١٢)
از اسحاق ابن عمار آمده که روزی از امام حسین(ع) در مورد معنى این آیه پرسیدم:
(وَکَانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ الَّلهِ عَلَى الْکَافِرِین)( بقره : ٨)
(و با آنکه خود آنها پیش از بعثت انتظار فتح و غلبه به واسطه ظهور پیغمبر خاتم بر کافران داشتند آنگاه که آمد و با مشخصات شناختند که همان پیغمبر موعود است باز کافر شدند و به نعمت وجود ایشان ناسپاسى کردند که خشم خدا بر گروه کافران باد)
فرمود: در زمان ما بین پیامبر خدا حضرت محمد(ص) و حضرت عیسى(ع) قومی بودند که به مشرکان می گفتند: اگر رسول خدا ظهور کند، بت های شما را خواهد شکست و وعده و وعید می دادند و تهدید می کردند و آنگاه که رسول خدا(ص) خروج کرد به ایشان کفر ورزیدند.( تفسیر البرهان: ج 1ص ١٢)
از اصبغ ابن بناته از حضرت على(ع) فرمود : و اما اصحاب المشأمة همان یهود و مسیح هستند که خداوند عز و جل مى فرماید:
(الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَماَ یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُم) (بقره: ١٤)
(آنهایى که کتاب را به آنها دادیم او را می شناسند همانگونه که فرزندانشان را می شناسند)
محمّد(ص) و ولایت را در تورات و انجیل را مى شناختند همانگونه که فرزندان خود را در خانه خود می شناسند: (الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلا تَکُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِین)( بقره: ١٤٧)
(حق از جانب پروردگارت است وازمشرکین نباش)
و هنگامی که به آنچه از قبل شناخت داشته منکر شدند، خداوند آنها را بدین وسیله مورد امتحان قرار داده و روح ایمان را از آنها سلب کرد و سه روح را در بدن آنها مستقر کرد ،روح قدرت و روح شهوت و روح جسم را و آنها را در زمره چهار پایان قرار داد:
(إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَام)(اینان مانند چهار پایانند)
چرا که چهارپایان بوسیله روح قدرت تحمل حمل اشیاء را داشته و با روح شهوت علف می خورند ومی خوابد و با روح بدن حر کت و سیر می کند.(تفسیر البرهان: ج ١ ص ١٦)
و به همین خاطر یهود، همراه با اوس و خزرج ساکن مدینه شدند چونکه آنها اطلاع داشتند که محمد خاتم(ص) در نهایت به این مکان مهاجرت خواهد کرد و هنگامی که محمّد(ص) مبعوث شد و به مدینه آمد، چون مطابق هوای نفسانى آنها نبود به ایشان کفر کرده و اتهام دروغ ، سحر و جادو و شاعری و دیگر اتهاماتى که به انبیاء پیشین گفته بودند را به رسول اکرم(ص) نسبت دادند .
خداوند در قرآن می فرمود:
( أَفَکُلَّمَا جَاءَکُمْ رَسُولٌ بِمَا لا تَهْوَى أَنْفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقاً کَذَّبْتُمْ وَفَرِیقاً تَقْتُلُونَ ) (بقره: ٨٧)
( هرگاه فرستاده ای نزد شما آمد چون مطابق هوای نفسانى شما نبود به ایشان تکبر کرده وبعضى از شما فرستادگان را متهم به دروغ و عده ای دیگر آنها را می کشید)
و منتظران حضرت محمد(ص) همان یهود و علماء آنها و مسیح و علماء آنها و احناف و علماء آنها بودند که در انتظار خود مگر عده ای اندک، همگی شکست خوردند و رسول اکرم(ص) شدیدترین سختى ها را از دست کسانى که کافر شدند، کشید و حتى گاهی اوقات پیامبر(ص)را با سنگ می زدند و آنقدر به اذیت و آزار خود ادامه می دادند بطوری که پیامبر(ص) از بدنشان خون جاری می شد و از شدت این آزار غش می نمودند ولى با این حال این خواست خدا بود که دینش را با محمد(ص) وعلى(ع) و خدیجه(ع) شروع کند و سپس منتشر شود و سراسر دنیا را فرا بگیرد .خداوند می فرمود:
(یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ الَّلهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى الَّلهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ )
(می خواهند که بادهانشان نور خدا را خاموش کنند ولى خدا می خواهد که نورش را گسترش دهد و منتشر کند اگرچه به مذاق کافران خوش نیاید)

امام مهدی( علیه السلام):
قضیه انتظار برای مصلحی که در آخر زمان می آید را نزد همه ادیان سابق می یابید و همه انبیاء و فرستادگان به قیام قائم(ع) بشارت دادند . و او از ذریه پیامبر خاتم محمد(ص) و دوازدهمین خلیفه ایشان است .
اما یهود همان گونه که به پیامبری عیسى(ع) و محمّد (ص) ایمان نیاوردند، اعتقاد دارند که مصلح که در آخر زمان می آید همان پیامبر خدا ایلیا(ع) است که خدا ایشان را به آسمانها برده و در آخر الزمان ظهور میکند. و مسیحیان همان گونه که به پیامبری محمّد(ص) ایمان نیاوردند، اعتقاد دارند که حضرت عیسى(ع) همان مصلح منتظر که در آخر الزمان ظهور می کند و ایشان به آسمان بالا برده شد و در نهایت در آخر الزمان به زمین باز می گردد و زمین را بعد از خراب آن اصلاح می کند . ولى این اعتقاد همانند دو گروه دیگر قابل قبول نیست چون کتب انجیل و تورات به صراحت بر آمدن پیامبر خاتم محمد(ص) تاکید کرده و قائم از نسل و دوازدهمین خلیفه ایشان(ص) است و اوست که زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم پر شده از عدل و داد پر می کند ، و در نهایت ایلیا(ع) و عیسى(ع) و خضر(ع) همگی جهت یاری امام مهدی(ع) محمّد بن حسن عسگری در آخر الزمان باز خواهند گشت.
و برای اثبات این قضیه بعضى از بشارت هایى را که در تورات و انجیل و قرآن و سنت نبوی آمده را بیان می کنیم که همگی بر این نکته بشارت و تاکید می کنند که مصلح و قائم محمّد بن الحسن العسکری و از نسل رسول خدا و دوازدهمین خلیفه ایشان است .



اولاً :بشارت های از تورات و انجیل
از اقبال از ابى المفضل در حدیثى طولانى آمده که علمای مسیح نجران صحیفه بزرگ آدم(ع) را آورده و از آن در مورد پیامبر(ص) وصفات ایشان و صفات اهل بیت و جانشینان پس از ایشان و منزلت آنها در نزد خداوند عزوجل حدیث طولانى را نقل کردند تا اینکه گفت: سپس مردم بر آنچه که بر موسى نازل شده رفتند و این جلمه را از سفر دوّم از تورات حذف کردند: من رسولى از ذرّیه اسماعیل را در میان مردم امی مى فرستم و کتابم را بر او نازل کرده و او را با شریعت ارزشمند به سوی تمامی خلایق روانه می کنم ، از حکمت خویش به او می دهم و با فرشتگان و سربازان خویش او را تأیید می نمایم ، ذریّه او را از دخترش مبارک ایشان قرار دادم و سپس از ذریّه ایشان دو فرزند برومند مانند اسماعیل و إسحاق که از دو اصالت برای دو ملت بزرگ هستند ، بزرگترین ملت که ۱۲ خلیفه از میان آنهاست که رسالت محمّد(ص) و آنچه را که من به او وحى کردم کامل می کنند و برای محمد و با آنچه ایشان را ارسال نمود بلاغ و حکمت دینى را کامل کرده و پیامبران و فرستادگان خود را با او خاتمه میدهم پس ساعت بر محمد(ص) و امت ایشان بر پا می شود. (اقبال الاعمال : ٢/ ٢٤٠/،الزام الناصب: ج ١ ص ١٣٠)
در حسام الشیعه فصل اوّل از کتاب صفینا آمده : نزدیکی ظهور صاحب الأمر ، روزگار تلخی خواهد بود و شجاعان از آن فرار می کنند و قلب ها ناراحت و احوال مردم پریشان است ، ظلمت و درد و طوفان و گرد و خاک زیاد می گردد و سر وصدای بلند دامنگیر شهر های آباد و خانه ها می شود ، و مردم پریشان احوال و همانند کوران راه می روند چرا که آنها عصیان امر صاحب را کرده اند و خون هایشان ریخته می شود و جسدهایشان له می شود و در آن روز دیگر طلا و نقره شان به دردشان نمی خورد چرا که آن روز ، روز غصب و خشم صاحب است و خشم او تمامی زمین را در بر می گیرد. (الزام الناصب: ج 1ص ١٤)
و از عبدلله بن سلیمان که اهل مطالعه کتب بود گفت که در انجیل وصف پیامبر(ص)را خواندم تا آنگاه که گفت خدای تبارک و تعالى به عیسى(ع) فرمودند : من تو را به نزد خویش می آورم و در آخر الزمان تو را دوباره به زمین باز می گردانم ، تا از امت محمّد (ص) عجائب فراوانى را ببینى ، و تااینکه آنها در نابود کردن دجال ملعون یاری نمایى ، تو را در وقت نماز فرو می فرستم تا با آنها نماز بخوانى چرا که آنها امت مرحومی هستند. (الزام الناصب ج 1ص ١)
و برای مطالعه مطالب بیشتر در این خصوص خواننده گرامی به جلد اوّل کتاب الزام الناصب مراجعه کنید چونکه در این کتاب سى و شش بشارت از کتب انبیاء پیشین آمده است.

وعده به امام قائم(ع)در قرآن کریم:
خداوند متعال می فرمایند:
)یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ الَّلهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَالَّلهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون* هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ( (صف ٩− ٨)
)کافران میخواهند تا نور خدا را با گفتار باطل و طعن و مسخره خاموش کنند و البته خدا نور خود را هرچند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت *اوست خدائى که فرستاده خود را به هدایت خلق و ابلاغ دین حق فرستاد تا او را هر چند کافران خوش ندا ن رد بر همه ادیان عالم غالب گرداند(
حضرت(ع) فرمودند: ( هنگام خروج قائم آل محمّد(ع) دین خداوند گسترش می یابد و همگی به دین اسلام می گرایند و این معنای سخن ، جهان را پر از عدل و داد می کند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است. (قمی: ج ٢ ص ٣٦٥)
از امام جعفر صادق(ع)در مورد قول خداوند متعال آمده است:
(یَوْمَ یَأْتِی بَعْضُ آیَاتِ رَبِّکَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ)
( و آن روزی که بعضى ازنشانه های خداوند آشکار می شود دیگر ایمان آن بندگانى که از قبل ایمان نیاورده اند فایده ای ندارد).
امام(ع) در تأویل این آیه فرمودند:منظور از آیات ائمه هستند و آیه منتظره همان قائم است و اگر شخصى قبل از قیام با شمشیر به ایشان ایمان نداشته باشد اگر چه به پدرانش ایمان داشته باشد دیگر آن ایمان به دردش نمی خورد. (إکمال دین: ١)
خداوند متعال فرمودند:
(أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ الَّلهِ قَلِیلاً مَا تَذَکَّرُونَ) (نمل: ٦٢)
( کیست که به یاری مظلومان بشتابد وبلاهایشان را حل کند وشما را خلیفه خود در زمین قرار دهد آیا خدایى دیگر با خدا هست تعداد کمی از شما فقط به یاد می آورید)
از امام باقر(ع) در مورد تأویل این آیه( أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاه) آمده است این آیه در مورد قائم(ع) نازل شده و هنگامیکه خروج کند عمامه ای را بر سر می نهد و در مقام نماز خوانده و دعا می کند و پس هیچ درخواستى از ایشان دریغ نمی شود). (تأویل الایات: ج 1ص ٤)
خداوند متعال فرمودند:
(قُلْ کُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِیِّ وَمَنِ اهْتَدَى) (طه: ١)
(بگو همگی شما در معرفى کمین هستید و کمین کنید ودرنهایت خواهید فهمید که اصحاب صراط چه کسانى هستند و چه کسانى هدایت شده اند)
از عیسى بن داود از امام کاظم(ع)در مورد تفسیر آیه بالا سؤال کرد و حضرت(ع) فرمود:
(فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِیِّ وَمَنِ اهْتَدَى)
(که به زودى خواهید دانست ما و شما کدام به راه مستقیم سعادت رفته و طریق هدایت یافته ایم و کدام به راه جهل و شقاوت شتافته ایم)
امام(ع) فرمودند :الصِّرَاطِ السَّوِیِّ همان قائم(ع)است و کلمه اهْتَدَى یعنى کسانى که به اطاعت ایشان هدایت شدند و همانند این آیه در کتاب خدا آمده است:
(وَإِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً ثُمَّ اهْتَدَى) (طه: ٨)
(و من کسانى را که توبه کرده و ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند و سپس هدایت شوند را مورد عفو و بخشش قرار می دهم)
امام در تأویل این آیه فرمود: به ولایت ما هدایت می شوند.
خداوند فرمود:
( قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ) ) آیا آن هنگام که آبتان به منجلاب تبدیل می گردد کیست که آبى گوارا را برای شما نازل می کند)
از ابو بصیر از امام باقر(ع) در مورد تفسیرآیه ( قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ )
فرمودند ، این آیه در مورد قائم(ع) نازل شده وفرمودند: آن زمان که امامتان غائب است و شما از جای ایشان بى اطلاع هستید چه کسى امام ظاهر را برای شما می آورد که اخبار آسمان ها وزمین وحلال وحرام خداوند را برای شما آورد. (اکمال دین: ج ١ص ١)
و ده ها آیه دیگر که به امام مهدى(ع)وعده داده و هر کس مطالب بیشتری در این خصوص بخواهد به کتب معتبر حدیث رجوع کند .

بلاهای امت در غیبت امام مهدى(ع)

کسانى که روایات صادره از اهل بیت(ع) را پیگیری می کنند اینگونه خواهند یافت که بزرگترین بلایا همان مصیبت غیبت امام قائم(ع)است که به خاطر ازدیاد آشوبها و فتنه ها در آن دوران جهل و تاریکی است و به همین خاطر به تفصیل این بلایا را از طریق روایات اهل بیت (ع) مرور می کنیم .
از امام على(ع) آمده است که فرمودند : (این آیه در مورد ما نازل شده است:
(وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ )( و او آن را در پى خود سخنى جاویدان کرد باشد که آنان {به توحید}بازگردند).
و امامت در فرزندان حسین(ع) تا روز قیامت جاری است و غائب ما دو غیبت خواهد داشت که یکی کوتاه ودیگری بلند مدت است اما اوّلى شش روز یا شش ماه یا شش سال به طول می انجامد و دیگری بیش از آنکه تصورش را بکنند ، و هیچ کس بر این امر پایدار نخواهد ماند مگر آنانکه به ما ایمانى قوی و یقین داشته باشند). (الزام الناصب: ج ١ ص ٢)
از امام رضا(ع)که ایشان از پدرانش از حضرت على(ع)که ایشان نیز از پیامبر خدا(ص)نقل کرده و می فرماید: (قائم از فرزندان من را با عهدی که برای او نوشته شده غیبت می کند تا اینکه اکث

amir پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:18 http://www.sabetq1.blogfa.com




بلاهای امت در غیبت امام مهدى(ع)



˜سانى ˜ه روایات صادره از اهل بیت(ع) را ییری می ˜نند اینونه خواهند یافت ˜ه بزرترین بلایا همان مصیبت غیبت امام قائم(ع)است ˜ه به خاطر ازدیاد آشوبها و فتنه ها در آن دوران جهل و تاری˜ی است و به همین خاطر به تفصیل این بلایا را از طریق روایات اهل بیت (ع) مرور می ˜نیم .

از امام على(ع) آمده است ˜ه فرمودند : (این آیه در مورد ما نازل شده است:

(وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ )( و او آن را در ى خود سخنى جاویدان کرد باشد که آنان {به توحید}بازردند).

و امامت در فرزندان حسین(ع) تا روز قیامت جاری است و غائب ما دو غیبت خواهد داشت ˜ه ی˜ی ˜وتاه ودیری بلند مدت است اما اوّلى شش روز یا شش ماه یا شش سال به طول می انجامد و دیری بیش از آن˜ه تصورش را ب˜نند ، و هی ˜س بر این امر ایدار نخواهد ماند مر آنان˜ه به ما ایمانى قوی و یقین داشته باشند). (الزام الناصب: ج ١ ص ٢)

از امام رضا(ع)˜ه ایشان از درانش از حضرت على(ع)˜ه ایشان نیز از یامبر خدا(ص)نقل ˜رده و می فرماید: (قائم از فرزندان من را با عهدی ˜ه برای او نوشته شده غیبت می ˜ند تا این˜ه ا˜ثر مردم بویند : ˜ه خدا نیازی به آل محمّد ندارد وعده ای دیردر ولادت ایشان ش˜ ˜نند ، و ˜سى ˜ه زمانش را در˜ ˜ند بایستى به دینش متمس˜ شود و به شیطان اجازه ندهد ˜ه بر ش˜ او مستولى شود را ˜ه او را از امتم دور می ˜ند وازدین من خارج می شود، همان ونه ˜ه درتان را از بهشت بیرون ˜رد وخداوند شیطان را ولى مشرکان قرار داد)( الزام الناصب: ج ١ص ٢٤)

از اصبغ بن نباته روایت است ˜ه حضرت على ع فرمود: در میان رندان همانند زنبور باشید را ˜ه دیر رندان با ناه حقارت به آنها می نرند و ار رندان بدانند ˜ه ه بر˜تى درون زنبور هست هرز اینونه با آن ناه نمی ˜ردند، با زبان و بدنتان با مردم معاشرت ˜نید ولى قلبهایتان و کارهایتان را از آنها دور ˜نید ، به خدا سوند ˜ه آن یزی را ˜ه دوست دارید بدست نمی آورید تا آن زمان ˜ه در صورت ی˜دیر آب دهان بیاندازید و عده ای عده دیر رادروغو خطاب ˜نید تا این˜ه ازشما باقى نماند ،یا فرمودند : از شیعه ام ،˜سى باقى نمی ماند مر به اندازه سرمه در شم و یا نم˜ درغذا ، و برای شما مثالى می آورم، و آن مثل شخصى ˜ه غذایى را تهیه می ˜ند و آن را ا˜ می˜ند و در خانه اش می ذارد و س از مدتى دوری دوباره به خانه می آید ومی بیند ˜ه در غذایش حشره رفته است دوباره غذایش را تمیز می ˜ند و حشره ها را دور می ˜ند و می ذارد و خانه اش را دوباره تر˜ می ˜ند و س از بازشت دوباره می بیند ˜ه در غذا حشره رفته دوباره آن کارها را انجام می دهد و آنقدر این کار را انجام می دهد تا زمانى ˜ه دیر غذایش در همان حال باقى بماند ودیر هی حشره ای نتواند به آن ضرر برساند شما نیز این ونه هستید آن قدر آزمایش می شوید تا روهی اند˜ ˜ه هی خطایى در کارشان نباشد باقى بمانند . (الزام الناصب: ص ٢٤٤ , غیبت نعمانی: ص ٢)

ازعبدلله بن عباس از یامبر(ص)فرمودند: (...نهمین آنها قائم اهل بیتم و مهدی امتم می باشد شبیه ترین مردم به من در شکل و فتار و کارهایش ، س ازغیبتى طولانى و حیرتى تاری˜ ظهور می ˜ند، و امر خدا را اعلان می ˜ند و دین خدا را ظاهر می ˜ند و بوسیله خداوند و فرشتان او یروزمی شود.( الزام الناصب: ج 1ص ٢٨٦)

خداوند می فرماید:

(وَلا یَکُونُوا کَالَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَکَثِیرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ)( حدید: ١)

( و مانند کسانى که یش از این برایشان کتاب آسمانى آمد نباشید که دوره انتظار برآنها طولانى ذشت ودلهاشان زن قساوت رفت و بسیارى فاسق و نابکار شدند)

از امام صادق(ع) در تأویل این آیه آمده ˜ه فرمودند: (این آیه برای اهل زمان غیبت و روز های آن و نه برای زمان دیری نازل شده است و منظور از أَمَدُ همان مدت زمان غیبت است)( الزام الناصب: ج ١ ص ٩)

امام موسى ابن جعفر(ع)فرمود: ار نجمین فرزند از فرزندان هفتم غیبت ˜رد لله لله دینتان را حفظ ˜نید ، و ˜سى شما را از آن دور ن˜ند ، ای فرزندانم حتما صاحب این امر غیبت خواهد ˜رد تااین˜ه ˜سى ˜ه خود را بر این امر می بیند از آن خارج شود، در صورتى ˜ه آن محنتى از خداوند عزوجل است ˜ه با آن خلقش را امتحان نمود) (الزام الناصب: ج ١ ص ٢٠٢ , کافی: ج ١ ص ٣)

ازیمان تمار فت: ( نزد ابى عبدلله(ع) نشسته بودیم ˜ه به ما فرمود: حتما صاحب این امر غیبت خواهد ˜رد ، و ˜سى ˜ه در این مدت به دین خود ایبند مانده همانند ˜سى است ˜ه خار را در دست خود مشت ˜رده است سس فرمود -این نین با دستش -و ˜یست از شما ˜ه این ونه خار را در دست یرد ؟) (کافی: ج ١ ص ٢)

از ابان بن تغلب فت :امام صادق(ع) فرمود: ه حالى خواهید داشت ار ضربه اى کشنده در بین دو مسجد وارد شود و علم مخفی شود همانطور ˜ه مار در سوراخش مخفی شود و شیعه با هم اختلاف یدا ˜نند و همدیر را دروغو خطاب ˜نند و در صورت همدیر آب دهان بیندا ن زد ؟فتم : فدایت شوم ، هی خیری در آن زمان نیست ، فرمود: همه خیر درآن است و آن را سه بارت˜رار ˜رد) (اصول کافی: ج ١ ص ٣)

از امام صادق(ع)فرمود: (حضرت امیر المؤمنین(ع)س از ˜شته شدن عثمان هنامی ˜ه مردم با او بیعت ˜ردند به بالای منبر رفت و خطبه ای خواند و فرمود: محنت وبلوای شما به همان حالت اول آن مانند آن هنام ˜ه خداوند یامبر(ص)را مبعوث ˜رده بازشت و قسم به ˜سى ˜ه ایشان را به حق مبعوث نمود ˜ه شما سخت آزموده شوید و سس غربال و الک شوید ، تا ائین ترین شما بالاترین شما برردد و بالاترین شما به ائین ترین شما تبدیل شود و ˜سانى ˜ه در دین خود ˜وتاهی و تقصیر داشته از همه سبقت بیرند و ˜سانى ˜ه در امور دینى از همه یشی رفته بودند در این امر ˜وتاهی ˜نند ، و به خدا سوند ˜ه هی یزی را نهان ن˜ردم و هی دروغی نفته ام و به من از این روزواین مقام خبردادند) (اصول کافی: ج ١, غیبت نعمانی: ص ٢)

از ابن ابى یعفور فت: (شنیدم ˜ه امام صادق(ع)فرمود: وای بر طاغیان عرب از آن زمانى ˜ه ظهور نزدی˜ باشد. فتم: ه تعدادی از اعراب قائم شما را همراهی می ˜نند ؟ فرمود: تعدادی اند˜، فتم :ولى ˜سانى ˜ه از اعراب ادعای همراهی ایشان را می ˜نند بسیارند، فرمود: مردم حتماً موردآزمایش وامتحان و ال˜ قرار می یرند و تعداد زیادی از مردم در ال˜ خارج می شوند).(اصول کافی: ج ١ ص ٤١٧ , غیبت نعمانى: ص ١١٢)

شود مر بعد از یأس و ناامیدی ، نه به خدا سوند تا این˜ه از همدیر تمیز داده شوید ،نه به خدا سوند ˜ه تا آن هنام ˜ه مورد آزمایش قرار بیرید ، و نه به خدا سوند تا در این امر سعادتمندان درآن سعادتمند و بدبختان در آن بدبخت تر شوند)(اصول کافى: ج ١ ص ٤١)

از امام ابى جعفر(ع) فرمود : (دل مردان از این سخن شما بى زار می شود ، س ˜سى ˜ه به آن اقرار˜رد از این علم بیشتر به او بدهید ، و ˜سى ˜ه انکار ˜رد رهایش ˜نید ، را ˜ه حتما امتحانى هست ˜ه در آن ناخالصى ها زدوده شود و ˜سانى ˜ه ی˜ مو را به دو قسمت می شکافند(متبحر در اموردینى) از ردونه این امتحان بیرون روند حتى جز ما و شیعه ما ˜سى باقى نمی ماند) (اصول کافی: ج ١ ص ٤١٨ ,غیبت نعمانی: ص ٢١٠)

از امام صادق(ع)روایت است ˜ه فرمود: (و ازبزرترین امتحانات این است ˜ه مردم ف˜ر می ˜نند او یرمرد بزر سال است ولى بصورت جوان به سوی آنها باز می ردد).( غیبة النعمانی: ص 1)

ابو بصیر از امام صادق(ع)روایت می ˜ند : (این امر را ˜سانى یاری می ˜نند ˜ه دیران هی انتظاری از آنها ندا رند و ار زمان امر ما فرا رسید ˜سانى ˜ه امروزه بر عبادت اوثان(بت های بشری)مشغول هستند از این امر خارج خواهند شد. (غیبت طوسی: ص ٢)



و در حاشیه غیبت طوسى نین شرحى بر این حدیث آمده: (وشاید مراد از این حدیث ˜ه بیشتر یاران حق در آن زمان ˜سانى هستند ˜ه جایاهی در دین ندارند و ار قائم ظهور و خروج ˜رد خیلى از ˜سانى ˜ه مردم آنها را صاحب دین می دانند و خیلى های دیر را متدین و دین دار در حالى ˜ه در حقیقت و مجاز آنها عبادت ˜نندان بت های بشری(اوثان) بوده، و یا هنام ظهور امام به عبادت اوثان مشغول می شوند .

اما احتجاج دینداران و صاحبان فرهن وسیع و نحوه مواجه آنها با امام، آنها با تأویل قرآن بر امام به مقابله می ردازند و با آن تأویلات بر علیه امام به مبا رزه بر می خیزند و معرفت علوم قرآنى و تأویل قران را نمی توان به مردم عادی نسبت داد و حتى نمی توان آنرا به اهل فرهن متوسط نیز نسبت دهیم بل˜ه آن مختص طبقه بالای اهل فرهن علوم دینى و علم واز جمله آنها علمای سوء است .



ازمحمّد بن ابو حمزه از بعضى از اصحاب امام صادق(ع) روایت می ˜ند ˜ه امام فرموده: (قائم ما رنج و مصیبتى را ˜ه خواهد ˜شید ˜ه رسول خدا(ص) با آن مواجه نشده است را ˜ه یامبر به مبارزه با بت های وبى و سنی رداخت و اما قائم، با تأویل قرآن بر ایشان خارج می شوند و به خاطرآن با او می جنند.(غیبت نعمانی: ص ٣)

و از ابو حمزه ثمالى از امام باقر(ع) روایت می ˜ند ˜ه فرمود: (صاحب الأمر از مردم زمانه رنج هایى راخواهند دید ˜ه رسول خدا(ص)در زمانش دیده، حتى سخت تر خواهد دید.(غیبت نعمانی: ص ٣٠)

از محمّد ابن منصور عقیلى از درش روایت می ˜ند ˜ه من و حارث بن مغیره و جماعتى دیر ازاصحاب نزد امام صادق(ع) نشسته بودیم و ایشان به سخنان ما وش می ˜ردند، س به ما فرمود: (شما ونه تصور می ˜نید ؟؟هیهات هیهات به خدا سوند ˜سى ˜ه برای بیعت با او ردن هایتان را جلو می برید نخواهد بود مر این˜ه همی شما مورد امتحان و آزمایش قرار می یرید و خوب از بد جدا شود و عده ای از شما مأیوس شوند و به او سوند ˜سى ˜ه برای بیعت با او ردن هایتان را جلو می برید نخواهد بود و قائم ما ظهور نمی ˜ند تا آناه ˜ه و سیاه بختان در این امر سیاه بخت ترو سعادتمندان، سعادتمند تر شوند)(اصول کافی: ص ٤)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد