دزدان بهدررسیدند ... مجله سرزمین من

 

 

دزد ان به در رسیدند. 

 

 

 

 اصفهان در شب [Isfahan by night]

 

یکی ازکوبه های طلائی درچوبی مسجد امام اصفهان گم شد . جالب اینجاست که کوبه طلائی یکی ازمشهورترین مساجد دوران اسلامی که درفهرست آثارجهانی هم ثبت شده . درساعت پررفت وآمد روزودرحالی که یگان حافظ میراث فرهنگی هم حضورداشتند گم شده است . بااین که ده روزبیشترا زگم شدن کوبه طلائی نمی گذرد اما شنیده ها درباره زمان گم شدن آن متفاوت است . برخی اهالی بازارمی گویند این کوبه حدود 20 روز قبل به سرقترفته ولی عده ای هم مدت زمان ناپدید شدن آن را کمترمی دانند. به گفته شاهدا ن این کوبه که درلنگه سمت چپ درقرارداشت طلائی رنگ بود وبه وسیله قلمزنی گل وبوته های زیبائی همراه باتصویری مربوط به یکی ازشاهان صفوی روی آن حکاکی شددهبود.

بهرام لولیکی . یکی ازمرمتکاران اصفهانی که مدتی درمسجدامام به مرمت بخش های مختلف پرداخته است  معتقداست که ازروی نقش ونگارهاوخطاطی این کوبه ها عمرآنها به دوره صفوی بازمی گردد. اماسازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان بارد این نظراعلام کردکه کوبه های اصلی به همراه دری که درزمان صفویه درمسجد نصب شده درجای دیگری نگهداری می شود.

رئیس این اداره درواکنش به انتشارخبرسرقت این کوبه ها عنوان کرده بود که این کوبه ارزش چندانی نداشته وقدمت دروکوبه هایش تنها به دوره پهلوی اول برمی گشته وبیشتر از80سال عمرنداشته است .

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام این دولت ازهمه جهت واررفته است وضداسلام
الان یک پست گذاشتم رتبه حفاظت ازمحیط زیست ایران هم اخراست

باسلام خواندم احسنت . موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد