مشاعره 248



مشاعره 248

 به یک بامژه هایت دل من مشغول است 

میله های قفسم رانشمارم جه کنم ؟

سیدحسن حسینی

=

مکن ای دل هوس سلسله  ی زلف بتان 

که از ا ین سلسله آثارجنون می آید

عارف  قزوینی 

=

دانی که درمیانه ی ما بت پرست کیست 

درمسجدآن کسی که زروی ریا رود

نوااصفهانی 

=

دانی گره زکارکه گردد هماره باز

آن کس که گشت خلق خدا راگره گشای 

محسن یاعی 

=

یک تیردعا گربه خطاکارگر افتد 

شک نیست که آتش به دل خشک وترافتد

لاادری 

=

دایم گل این بستان شاد اب نمی ماند

دریاب ضعیفان رادروقت توانائی 

حافظ

=

یک جهان برهم زدم وزجمله بگزیدم تورا

من چه می کردم به عالم گرنمی دیدم تورا؟

فیاض لاهیجی 

=

آن کس ازدزد بترسد که متاعی دارد

عارفان جمع نکردند وپریشانی نیست

سعدی 

=

توازسلاله سوداگران کشمیری 

که شال نازتورا شاعری خریداراست 

محمدسلمانی

=

توازقبیله خوبان سست پیمانی 

من ازجماعت عشاق سخت پیوندم 

فروغی بسطامی 

 =

گردآور ی: م.الف ز ائر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد