مشکل کم ابی .. طنز

آیدین سیار سریع در صفحه بی قانون با اشاره به بحران آب نوشته: ما سال ۱۳۰۰ در کل ۸ میلیون جمعیت داشتیم ولی مشکل آب نداشتیم در حالی که امروز که این همه زحمت کشیده‌ایم و با وجود همه کاستی‌ها و زمین‌های خاکی و بازیکن مصدوم و غلامحسین پیروانی جمعیت کشور را رسانده‌ایم به ۷۸ میلیون نفر ولی مشکل آب داریم. یعنی همه آب‌ها را مصروف این جمعیت کردیم ولی آیا مشکل ما استفاده شخصی از آب است؟ اگر به جای آبیاری غرقابی در حین شست‌وشو از کلوخ استفاده کنیم، در حین مسواک زدن از بزاق دهان بهره جوییم و ظرف‌ها را به جای شست‌وشو لیس بزنیم مشکل کم آبی حل می‌شود؟



به نوشته این طنزنویس: یعنی یک عمری ما همین فکرها را می‌کردیم ولی بعدا مشخص شد که این‌طوری‌ها هم نبوده و 93 درصد مصرف آب مربوط به کشاورزی و رفع مشکلات مربوط به کم آبی منوط به مدیریت صحیح در این بخش است. با این حال مسئولین نمی‌خواهند این واقعیت را قبول کنند.



طنزنویس بی قانون افزوده: هنوز وزیر نیرو می‌گوید مصرف صحیح را از مدرسه باید به بچه‌ها بیاموزیم. کنار شیرهای آبخوری مدارس بایستیم و هرکس دیدیم با دست آب می‌خورد بزنیم پس کله‌اش که «مگه بهت نگفته بودم کشور در شرایط بحرانی کمبود آب قرار داره؟ چند بار بگم با لیوان بخور؟! همین شما دانش آموزها هستید که باعث میشین سفره‌های آب زیرزمینی خشک بشن! همین شما دبستانی‌ها هستید که زیرساخت‌های توسعه پایدار در کشور رو نابود کردین! تا کی می‌خواین به این رفتارتون ادامه بدین؟ کشور چقدر باید از اقدامات غیرکارشناسی شما لطمه ببینه؟ تا کی؟»







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد