روش استخاره به قران به روش امیرالمومنین (ع)



روش استخاره به قران به روش امیر المومنین(ع)


از امام علی علیه السلام نقل شده که فرمودند هر که بخواهد به قرآن تفأل کند، (باید ابتدا نیت کاملا واضحی و بدون شرطی نماید)، سپس سه مرتبه سوره فاتحه و سه مرتبه سوره توحید را بخواند و سپس این دعا را بگوید:
«اَللّهُمَّ اِنّی تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ وَ تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ الْکَریمِ فَأَرِنی ما هُوَ مَکْتُوبٌ فی سِرِّکَ الْمَخْزُونِ وَ فی غَیبِکَ الْمَکْنُونِ یا ذَا الْجَلالِ وَ الْاِکْرامِ»
سپس قرآن را باز نماید و هفت ورق را بشمارد و سطر هفتم از ورق هفتم(صفحه‌ی سمت راست) را بنگرد ببیند که اولین حرف از سطر هفتم چیست.

چنانچه (الف) بود: در آن کار خیر و شادی و امنیت و موفقیت است .
چنانچه (ب) بود: بدرستیکه منافغ و سود زیادی خواهد دید و از آنچه او از آن می‌ترسد امنیت پیدا می‌کند.
چنانچه (ت) بود: او در معصیت و گناه می افتد و باید از آن کار پرهیز کند.

چنانچه (ث) بود: خوشبختی دنیا وآخرت نصیب وی می گردد.
چنانچه (ج) بود: پس در کاری که قصد کرده در آن منافع و سود فراوانی می‌باشد.
چنانچه (ح) بود: خداوند روزی حلال و پاکی نصیب وی می‌گرداند از آنجائیکه او پیش بینی آنرا نکرده باشد.
چناچه (خ) بود: بدرستی دلالت می‌کند بر اینکه این عمل غیر صالح است و نباید قصد آن کند.
چناچه (د) بود: پس مددی حاصل می‌شود و به سعادت و خوشبختی می‌رسد.
چناچه (ذ) آمد: دشمنان را مقهور و ناراحت خواهد کرد.
چنانچه (ر) آمد: پس او بر قوم خود نصرت و برتری می‌یابد.
چنانچه (ز) بود پس او بر خصومت و دشمنی و ترس و تنفر می‌افتد .
چنانچه (س) باشد: خداوند خوشبختی و خیر را نصیب او می‌گرداند.
چنانچه (ش) باشد: پس باید برایش از طرف دشمنان ترسید .
چنانچه (ص) بود: او در شدت و ناراحتی می‌افتد و باید در صدقه دادن عجله کند.
چنانچه (ض) باشد: پس او دارای مال و خیر می‌شود.
چنانچه (ط) آمد: در دنیا و آخرت موفقیت نصیبش می‌گردد.
چنانچه (ظ) آمد: درآن کار رازی که پنهان است آشکار می‌گردد.
چنانچه (ع) آمد: پس در کارش کمک خواهد شد و موفق می‌شود.
چنانچه (غ) بود: در کاری می افتد که باید برایش ترسی از آن کار داشت و باید صدقه بدهد.
چنانچه (ف) بود: خداوند بزرگ حاجتش را برآورده می کند، و همچنین وصالش بعد از دوری و فراق را می‌انجامد.
چنانچه (ق) آمد: پس او خوشبخت و مورد قبول بندگان خدا می‌باشد.
چنانچه (ک) باشد درخصومت ودشمنی می افتد پس باید صدقه بدهد.
چنانچه (ل) باشد: پس او حاجتش برآورده می شود ودشمنان را مقهور می‌کند .
چنانچه (م ) باشد: پس حتماً باید دوری کند از آن کار، زیرا که موجب پشیمانی وی خواهد شد.
چنالنچه (ن) آمد: انجام آن کار خوب است .
چنانچه (و) آمد: مال وثروت نصیب او می شود و به هیچکس محتاج نمی‌شود.
چنانچه (ه) بود: در کارش توقف و تأخیر ایجاد می شود ولی عاقبت کارش به خیر و خوبی می‌انجامد .

چنانچه (ی) بود: مژده خوبی به وی داده می‌شود.


=


نظرات 38 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 12:17

سلام ... ممنون از مطلب خوبتون اما شما مطمئنین درسته؟/

امیرحسین جمعه 3 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 10:34

سلام
میخواستم خواهش کنم که منبع مطلبی رو که گفتید(استخاره به روش حضرت امیرالمومنین) بگذارید
با سپاس

بیتا چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 12:42

سلام صفحه ای که تفال زدم وسطش آیه بسم الله بودش ونشمردم سطر بعدی رو در نظر گرفتم که طبق نیتم بوده اگه ایه بسم الله رو درنظر بگیرم طبق نیتم نبوده

پرویز دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 12:18

باسلام
با این روش اگر با یک کتاب قرآن استخاره کنیم ، همیشه جواب یکسان خواهد شد

علی دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 13:48

سلام،من یه استخاره گرفتم ف اومد بعد یاد گرفتن استخاره حضرت محمد ص افتاده که نوشته اسخاره به همون خط گفته میشه که اول صفحه میاد الان چجوریه؟

جمیل عبیات جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 01:21

سلام ..منطور از کلمه پس .چیست

ابراهیم جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 16:43

زندگیم چی میشه

قدیر شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 05:12

سلام
لطفا منبع حدیث را بفرمایید

ندا سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 00:35

نعمت جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 15:44

سلام. من استخاره دقیق خیلی چیزا رو تجربی یاد گرفتم. خیلی دقیقه. از هیچ کتاب یا منبعی نگرفتم.البته کامل نیست. اگه کسی خواست میتونم.براش ارسال کنم. روش استفاده هم میگم.Nematrezaei745@yahoo.comایمیل که. تا بحال به هر گفتم باور نکرده چون بنظرشون آدم ساده ای میام.

معصومه دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 15:14

سلام من بایدچجوراسخاره بگیرم

رضا یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1399 ساعت 20:11

کیا تا حالا واقعا نتیجه گرفتن

دروغی که با فال راست از آب دراومد شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 13:12

دوست عزیز ببخشید ولی حوصله نداشتی مطالعه نکن.
والا هیچ کی نمی تونه بگه چون به خود شخص خیلی بستگی داره
من اولین امتحان دقیقی که گرفتم جایی بود که یه جا آموزش می دیدیم و یکی از معلم ها گفت فلان امتحان میاد چیزی که یعنی تو خواب هم کسی فکرشو نمیکرد چون ازاون امتحان هر شغالی با خبر نبود مگر در حد خیلی خیلی خیلی بالا اونم اگر می دونست 7 درصد شانس بود که بیاد واسه ما اونم اگر می اومد باید امتحان می دادی (یعنی تو 1 سال امکان داشت یه بار بیاد اونم نه اینکه اطلاعیه داده بشه همینجوری بدون سروصدا و حتی زمان و مکانش معلوم متغیر و معلوم نبود) قشنگ هفت خان رستم, منم یه فال گرفتم خوب اومد و زندگیمو روش قمار کردم و از بقیه پیشنهاد های خوبی که داشتم علی رغم داشتن پارتی کلفت( طرف خودش مشخص میکرد که کی کجا استخدام بشه) منصرف شدم چندین بار آدم فرستاد برم پیشش بهم هشدار داد گفت هر امتحان و هر جایی بخوای استخدام بشی من می تونم بهت کمک کنم ولی این امتحان خاصه از سرم زیاده و حوزه اختیاراتم نیست اگر بخوای بری باید امتحان هایی که دادی رد بشی و به عنوان یه آدم ساده استخدام بشی منم با وجود هشدارهایی که داده بود ازش خواستم ورق امتحان هایی که داده بودمو نیست و نابود کنه و با اینکه خیلی ازم بدش اومد قبول کرد خلاصه روزی که واسه استخدام ها فرستاده می شدیم پارتیم یکی رو فرستاد پی من که برم دفترش همینطور که داشتم میرفتم دفترش خیلی نگران بودم اون امتحان نیومده بود و منم همه شانس ها رو از دست داده بودم همینکه وارد شدم پرسیدم راهی داره الان جای دیگه استخدام بشم گفت نه دیگه فرم های استخدام فرستاده شده به مقامات بالا و دیگه من هیچ کاری نمی تونم واست بکنم و با نیشخند بهم گفت دیدی گفتم هیچ کی از اون امتحان خبرنداره گفتی می خوای شانستو امتحان کنی تازه نمره گرفتن تو اون امتحان کار هر کسی نیست که الان خوشحالی مثل یه سرایدار استخدام شدی با بی ادبی جوابشو ندادم خیلی از دست خدا عصبی بودم و از دفتر پارتیم زدم بیرون که برگردم اتاقم, قشنگ یادمه لب هام اویزون بود از شدت ناراحتی که یهو دیدم چند نفر با یونیفرم خاص اومدن تو محوطه وقتی پرسیدم اینهاکین فهمیدم همونهان منم امتحان دادم و قبول شدم ولی جالبی کار اینجاست وقتی از همون معلمم که گفته بود این امتحان واسه ما میاد پرسیدم که از کجا میدونستی شانس این امتحان برامون میاد بهم گفت دروغ گفتم چه دروغی هم بود من به جاش شاخ درآوردم
اگر واقعا تو زندگی به آخر خط رسیدید که دیدید واقعا آخر خطه می تونی به خدا اعتماد کنی ولی مهم اینه که خودت هم واقعا قبولش داشته باشی
من آدم مذهبی نیستم ولی به خدا و کتابش خیلی ایمان دارم نه روزه و نماز درست و حسابی و نه حس حزب الهی بودن دارم ولی فقط به بودنش ایمان دارم خودم 5 باری توی این 30 سالی که زندگی کردم ازش کمک خواستم البته 2 بارشو خوب نیومد و گفتم ولش کن سعی خودمو می کنم و می تونم ولی بعد از کلی سعی و تلاش یه دفعه بعد از3 سال و یه دفعه بعد از 2 سال خسته شدم.
موفق باشید.

فتح الله شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 20:36 http://ایران

خدا میخواهم طرفی ترکیه برم

محمد حسین جمعه 7 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 04:13

با سلام من پدر بزرگم یه قران خیلی قدیمی داره این روش داخل اون قران هست وکاملا درسته

طیبه یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 11:13

سلام من نگرانم یه شک دارم میخام یه استخاره برام بگیرید ببینم آیا مشکل هست یا نیست حل میشه

ایمان چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 18:14

هفت ورق یا هفت صفحه

تذات پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 23:37

عادل کعبی پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 07:59

سلام نه یک بار بلکه هر روز از این استخاره استفاده کردم ،میخای جواب بگیرید باید با قلب پاک نیت بگیرید :

ملودی چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 01:40

سلام و وقت بخیر
دوستان واقعا درسته من همین الان خوندم مطالبو و بعدش با دل شکسته قرانو باز کردم واقعا مطابق با نیتم اومد

حسین چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 20:42

سلام خدمت شما دوستان یه سوالی داشتم ازتون لطفا جواب بدین معنی حرف ن چیس

حسین چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 21:02

جواب لطفا

غلام زاده من دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 18:11

سلام من میخواستم برام استخاره بگیرین در مورد ازدواج

امین سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 14:56

با سلام
استخاره انجام دادم حروف اول (ءا)امد
این به جه معنا می باشد

احسان پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 12:32

اینها همش دروغ و نیرنگ و گول زدن عوام هست ،

لیلا پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 02:08

سلام ببخشید منظور حرف اول خط هفتم یا حرف اول کلمه خط هفتم؟یعنی "ما"کلمه حساب میشه؟ممنون میشم جواب بدید

sabersolati چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 20:36

سلام و عرض ادب در ختوم و اذکار مطالب آخر به احتمال زیاد جلد اول من که بارها و بارها نتایج خوبی گرفتم و باید نیت درون و قلبی خوب باشه و برای رضای خدا و خدمت به خلق و مردم و احترام به خود و دینت که در کل به هدفت برسی و عشق به خدا و انبیا و اهل بیت .یا علی

احمد جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 16:08

ح سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:09

سلام. ممنون که این استخاره رو برامون گذاشتید. کاملا جوابش درسته شکی توش نیست. من همیشه استخاره میگیرم بدون هیچ شکی انجام دهید با خلوص نیت

عیدی پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 16:44

هما.جهان یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 21:31

سلام. استخاره با قرآن و تفسیر کامل و با استخاره ی حافظ و قرآن با خوب و بد و تفصیر ..فال قهوه و تاروت ...متوجه میشید که هر چی میگم دقیقا راست و درست از آب در میاد و همچنین اونایی که نه به کارشون بیاد متوجه میشندخیلی زود ک چه شانسی آوردن که امام ندادن.شماره میزاریم اگه خواستید تماس بگیرید با خودش.چون نتیجه دیدم میگم واقعا کمکم کرد .شمارشو میزاریم اگه خواستین تماس بگیرید باهاش

بهروز چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 23:05

هما خانم پ شماره کو؟

پسر شجاع جمعه 31 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 00:40

قبل اینگه گندی به زندگی خودتون یا دیگری بزنید خوب فکر کنید،نرینید به همه چیز با ک...شعر دیگران و استخاره،بیکار نشینید آیه بخونید و منتظر پول و ثروت باشید،پیر میشی بدبخت،برو کار کن لااقل گشنه نمونی،مجرد باشی تا اخر عمر بهتره قهوه ای کردن زندگی یه بدبخت دیگس به ننه و باباتم ربطی نداره،والا ازدواج کنی نه ننه نه بابا کاری بهت ندارن،بیچاره میشی،ماشین و خونه و پول و گوز هم با استخاره بدست نمیاد،همش چرته

محمد پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 14:07

پسرشجاع من یک برادر دارم خواست دختر دایی بگیره مادر استخاره کرد بد اومد ولی توجه نکرد آخرشم طلاق داد هنوزم داره افسوس میخوره که چرا بی توجهی کرد به استخاره

fahim_17 جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 20:18

نشد که

هاله یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 17:06 http://.....

یعنی چی چرا فال های دروغ میزارید وایمان مردمو ضعیف میکنید مگه عالم غیبید ک بدونین درآینده چ اتفاقی خواهد افتاد:

محمد معین سهیلی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 05:57

با سلام . پس صفحه سمت چپ در هفتمین ورق هیچ وقت به این کار نمی آید؟

Vali دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 23:21

چرا حروف گ ووبضی حروفهارو نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد