زمان انتشار خبر: پنج شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

آرام ترین و خطرناک ترین کشورهای جهان معرفی شدند



در سال ۲۰۰۸ سوریه هشتاد و هشتمین کشور آرام و صلح آمیز بود؛ اما در سال های اخیر و با حضور تروریست های تکفیری این کشور به انتهای فهرست سقوط کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبر گزاری صدا و سیما به نقل از ایندیپندنت نوشت: براساس تازه ترین تحقیقات درباره سطح بین المللی صلح و آشوب، سوریه خطرناکترین کشور جهان لقب گرفت.
آمار و ارقام بر اساس بیست و سه فاکتور مختلف از جمله سطح جنایت ها، تروریسم و هزینه نظامی به شکل گیری یک شاخص در صلح جهانی در تحقیقات موسسه اقتصاد و صلح منجر شده است.
آرام ترین کشورهای جهان که نمره شاخص آنها پایین تر است، از این قرارند، ایسلند، دانمارک، اتریش، نیوزیلند، فنلاند، سوئیس، کانادا، ژاپن، استرالیا و جمهوری چک.

ایسلند با نمره یک و صد و چهل و هشت هزارم (شاخص صلح جهانی) به علت سطح پایین نظامی گری، تنش های داخلی و بین المللی و سطح بالای امنیت و ثبات اجتماعی آرام ترین و صلح آمیز ترین کشور جهان محسوب می شود.


لازم به ذکر است که هر چقدر نمره شاخص کمتر باشد، کشور آرامتر محسوب می شود.

ایسلند یکی از معدود کشورهای جهان است که ارتش آماده ندارد و فقط نیروهای گارد ساحلی و شماری کشتی و هواپیما برای محافظت از سواحل و حریم هوایی خود دارد. این کشور فقط سیزده صدم درصد تولید ناخالص داخلی اش را صرف امور نظامی می کند. این در حالی است که کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا به ترتیب دو و چهل و نه صدم و چهار و سی و پنج صدم درصد تولید ناخالص داخلی خود را در این راه خرج می کنند.
انگلیس در این فهرست در جایگاه سی و نهم قرار دارد. میزان جرم و جنایت و تهدید تروریسم در این کشور بیشتراست. انگلیس دارای سلاح هسته ای است که یکی از فاکتورهای مخل صلح محسوب می شود.
ناآرام ترین کشورهای فهرست از این قرارند، سوریه، عراق، افغانستان، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودانا، کنگو، پاکستان و کره شمالی.

آمار و ارقام روزنامه انگلیسی ایندیپننت در حالی عنوان می شود که سرکرده اصلی گروه داعش و عامل پیدایش آن خود غرب و به ویژه آمریکاست. گزارش های مستند در این زمینه نشان می دهد که این کشورها با نقشه قبلی تروریست های داعش را برای کشتار و ویرانی و ناامن کردن کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه آماده و زیر نظر نظامیان موساد و آمریکا برای اقدامات تروریستی محیا کردند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد