رفع خستگی چشم






۸ راه رفع خستگی چشم


چشمان خسته یکی از مشکلات رایج دنیای امروزی است.در این وضعیت، همراه با پف اطراف چشم، شخص در سرش احساس سنگینی می‌کند.
کمبود خواب، حساسیت (آلرژی)، خستگی چشم، ورم ملتحمه، گریه بیش از حد، خستگی و عدم رسیدن کافی اکسیژن به قرنیه و آلودگی علل این مشکل می‌باشند که با علائمی‌مانند احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم خود را نشان می‌دهند. در اینجا چند مورد درمان خانگی برای رفع خستگی چشم ذکر می‌کنیم، اما از این موضوع غافل نباشید که هر شش ماه یک بار، باید برای بررسی وضعیت چشمانتان به پزشک مراجعه کنید.

۱- یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که دو قاشق را داخل فریزر بگذارید. بعد از اینکه سرد شدند، آنها را زیر چشمان خود قرار دهید تا پف چشمانتان کم شود. توجه داشته باشید که قاشق‌ها یخ نشوند
۲- روش موثر دیگر این است که تکه‌ای از پنبه را به صورت گلوله در یک استکان چای بیندازید و بعد از چند ثانیه، آنها را چند دقیقه‌ای روی پلک چشمانتان قرار دهید.
۳- از قرار دادن تکه‌های خیار بر روی پلک چشم، جهت کاهش پف کردگی استفاده کنید.
۴- روش موثر دیگر این است که به طور مرتب چشمان خود را با آب سرد بشویید. این عمل باعث آرامش چشم می‌شود و هر گونه خستگی را برطرف می‌کند.
۵- استفاده از چای کیسه‌ای می‌تواند خستگی چشم را برطرف کند. بدین منظور چای کیسه‌ای را کمی‌خیس کرده و در یخچال قرار دهید. سپس دراز کشیده و به آرامی‌آنها را روی چشم‌ها بگذارید. چای کیسه‌ای پس از چند دقیقه که روی چشم قرار می‌گیرد، با گرمای بدن و همچنین گرمای محیط، سردی خود را از دست داده و گرم می‌شود.
۶- گلوله‌های پنبه‌ای را داخل یک فنجان شیر خنک بیندازید و سپس آنها را روی پلک چشم قرار دهید.
۷- در یک فنجان آب، چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس گلوله پنبه را در آن بخیسانید و بعد آن را روی پلک چشمتان بگذارید.

۸- یک توت فرنگی را که در فریزر بوده به مدت چند دقیقه روی پلکتان قرار دهید. برای رفع خستگی بسیار موثر است.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد